donderdag 12 februari 2015

Groene herpes, ofzo

Ook Jitse, de jongedame waar De Vent peter van is, was jarig vorige week. Een echte tiener is ze al. 10 jaar oud werd ze.
10 jaar geleden dat ik mijn eerste buis haalde op een examen aan den unief (damn you macro-economie!), 10 jaar geleden dat ik de auto van mijn ouders een beetje bijwerkte in een accident ook.
Een bewogen dag, die dag dat ik voor het eerst tante werd, dat is zeker.

Ook voor Jitse stond er een verkleedkleedje op de planning. Omdat ze al 10 is moest dat niet te lieflijk en roos uitvallen, zo een verkleedkleed. Dat mag al wat aan de stoerdere kant zijn.
De Strek deed gouden zaken zeg ik u, een week of 2-3 geleden.

Voor Jitse koos ik een kleedje, helemaal in rekbare stof, zodat het erg comfortabel zit. Mijn oog viel op een erg glitterig en blinkend zwarte rekbare stof, met groene glitter. U ziet, veel glitter dus. Ik kocht er nog wat rekbare velours bij, een paar meter groene tule en kon aan de slag.

Ik wou een brede zwierrok maar compleet opgevuld met tule die er vanonder komt piepen.
Het bovenstuk komt uit svdhz2 en ik nam maat 158. De eerste maat waar er figuurnaden aan te pas komen. Die stikte ik dan ook mooi. De halsuitsnijding tekende ik langs beide kanten wel een cm breder omdat ik geen rits of andere sluiting wou. Het jurkje moet ze gewoon aantrekken over haar hoofd.

 
 
Ik stikte dat niet door, schrik om geflubber te hebben.

Als rok maakte ik een rok uit 6 delen, voor de extra zwier. Ik zoomde die niet om, ging er enkel eens over met de overlock.


De tule knipte ik in stroken, lang genoeg zodat ze onder de glitterrok uit komen piepen. Dan naaide ik 2 zo lagen aan elkaar en begon rondom plooien te leggen. Er zitten 4 zo een rokken onder de jurk, totaal meer dan 12 meter tule...


 
Ik voegde een groen satijn lint bij. Ik stikte dat nergens aan vast, zo kan ze kiezen of ze het stoer zonder lint draagt, of iets liever met lint.
 
 
Aan ziet dat er ongeveer zo uit:
 

 
Bij Claire's kocht ik zo polswarmers in fluogroen. De beenwarmers komen uit het restje van de voering van het bovenstuk. De pruik en de zonnenbril waren Wibravondsten.
 
Of mijn schoonzuster zo content gaat zijn, dat betwijfel ik een beetje. Bij het maakproces heb ik gevloekt, en veel. Die groene glitters, das op z'n minst gezegd een pest.
 
 

21 opmerkingen:

  1. Misschie een niet zo contente schoonzus, maar nichtje zeker te weten! Gave jurk hoor en jeetje wat een hoeveelheid tule!! Daar moet ik ook eens iets mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, coole jurk! Dapper van jou om zo'n hoeveelheid glitter en tule te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jawaddedadde, zomaar eventjes meters stof gebruikt! Tof resultaat! En hilarische quote :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, glitterherpes :-) :-) Maar zo'n cool resultaat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die gaat er morgen een paar jaloers maken op school denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zij gaat glitteren op school.,zeker weten! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lol voor die spreuk!
    En cool, dat kleed en alles erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai nog niet, dat is echt geweldig cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!
    Oh wat had ik graag foto's gezien van uw werktafel als je al die tule onder controle probeerde te krijgen om nog maar te zwijgen van de glitter, gij moedige vrouw!
    Het eindresultaat was de miserie toch waard jong, keitof.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, scoren als tante doe je denk ik wel met zo'n gave jurk!!
    En die herpes-mop is gewoon de max.
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen