maandag 12 oktober 2015

Bloggers for life!

Ondanks mijn bekentenis dat ik fan was van de Backstreet Boys, kwam het rond mijn 15 à 16 jaar wel helemaal goed met mijn muzieksmaak. Gelukkig zeg. Ik mag er niet aan denken dat ik nog steeds mijn buffalo's zou dragen nu!
Ik schakelde over naar Studio Brussel en begon Rock Werchter onveilig te maken. Skatergirl, weliswaar zonder skateboard: check!

Sinds Stubru zoveel jaar geleden begon met Music For Life, ben ik dan ook hard fan! Ik stort al jaren centjes, eerst voor het Rode Kruis, later voor kleine, vaak plaatselijke VZW's die een goed doel huisvesten.
Al jaren zeg ik ook: Volgende editie van Music for Life doe ik een actie! Ik bak iets! Ik verhuur mezelf als poetshulp! Ik ga gewoon rond met een collectebus!
Maar al jaren is de tijd me voor, is het de week voor kerstmis en heb ik nog steeds geen actie op poten gezet. En al jaren vind ik dat echt jammer.

Begin september begon de Music For Life-gekte al toe te slaan bij mij. De band Muse 'verhuurde' zichzelf, om een optreden te geven in de AB. Tickets te winnen via Stubru, indien je smsjes stuurde aan 1 euro per stuk. De opbrengst voor Artsen Zonder Grenzen. Ik won geen tickets ondanks mijn wel erg gepeperde gsmrekening die maand. Maar het begon wel te spelen in mijn hoofd. Als ik iets wou doen, moest ik er wel aan beginnen, nu, om de tijd eens te kunnen verslaan. 2015, het jaar van 30 worden en een uitdagingske aangaan dus.

En zo kwam het dat ik op een fijne zaterdagvoormiddag 22 naaiblogsters contacteerde via messenger. Zo kwam het ook dat we 15 minuten na lancering van mijn idee plots met 120 man een gesprek via messenger voerden en dat ik panikeerde. Want geloof mij, een messengergesprek met zoveel volk dat door elkaar tatert, dat is om stiepelzot van te worden.
Ik liet bezinken, organiseerde mezelf, zocht een partner in crime, maakte een groepje waar uiteindelijk de mensen die het idee zagen zitten samen kwamen en kwam zo tot het groepje  van 50 enthousiaste vrouwen dat ik u vandaag kan voorstellen!

Met enige, en gepaste, fierheid presenteer ik u: Bloggers For Life!




Omdat bloggen for life relatief weinig zou opbrengen gaan we doen waar we goed in zijn! En dat is alvast niet gaan zingen in den AB. Wat dan wel?

Elke blogster maakt een uniek, handgemaakt stuk. Dat kan een tas zijn, kinderkledij, een sjaal, hoed, muts... En dat gaan we veilen. De veiling is geen 'gewone' veiling maar gaan we doen aan de hand van de verkoop van lotjes.

Hoe dat allemaal concreet in zijn werk gaat?
In de 4 weken voor Music For Life gaan we telkens een serie handgemaak moois aan u voorstellen op maandag. De eerste reeks aan te veilen stukken gaat dus van start op 16 november 2015. Voor de serie kan u van maandag tot en met vrijdag lotjes kopen aan 2 euro per stuk. Per lotje krijgt u een nummer. U koopt uiteraard zoveel lotjes als u zelf wil, voor zoveel stukken als u zelf wil, want meer lotjes zijn meer kansen! Hoera!
De tweede serie gaat dan van start op maandag 23 november, waar u dan opnieuw van maandag tot vrijdag tijd heeft om lotjes te kopen. Zo gaan we verder tot de week van 7 december. Tijdens Music for Life zelf gaat de trekking door en zal worden bekendgemaakt welke nummers hebben gewonnen.

De bekendmaking van de stukken gaat telkens door op mijn blogje én op de blog van de maakster van het stuk in kwestie.

Wie doet er allemaal mee?
Er is een heel divers aanbod van blogsters. U kan de lijst hieronder vinden maar ook nog eens op de speciaal splinternieuw aangemaakte pagina hier bovenaan, dat deze week zeker zal aangemaakt worden.
Een divers aanbod van blogsters is dus ook een divers aanbod aan stukken. Voor ieder wat wils dus.

U wil snel de deelnemers zien? Hou u alvast vast zo goed als u kan of ga zitten! Want deze lijst is er ene om U tegen te zeggen, it will blow you off your feet!


Annelies De Smedt: www.liezewiezewoes.blogspot.com
Marjolein Van Laere: www.flaflinko.wordpress.com/
Sarah Meinen (Frans): www.sarahfrans.blogspot.be/
Tine Busschaert: www.piepow.blogspot.be
Laura Bejinha da Lança: www.querida-jotixa.blogspot.be
An Kuppens: www.straight-grain.com
Karla Van Ruyskensvelde: www.karlablogt.blogspot.be/
Nancy Moerenhout: www.madelinne.com
Joke De Raedemaecker: www.paspelpoezen.wordpress.com/
Lieselot Schotte: www.ldotco.blogspot.be/
Lindsy Van Espen: www.stannel.blogspot.be/
Stephanie Braeckmans: www.juffrouwkersjes.blogspot.be/
Hilde Vercauteren: www.hildeathome.blogspot.be/
Marleen De Vriese: www.petrolandmint.blogspot.be/
Mamasha Gent aka Sharon Duverger: www.madebymamasha.blogspot.com
Nele De Schepper: blogloos but fabulous! We werken met guestblogs om deze dame haar creatie voor te stellen!
Annick Verschueren: www.myminniemie.blogspot.be
Lies Botterman: www.oontje.blogspot.com
Riet Van de Walle: www.levenmetliv.blogspot.be
Fien Debeurme: www.staruur.blogspot.be/

Welk doel we dan gaan steunen? En hoe gaat dat hier allemaal in zijn werk gaan?
Dat vertel ik u de komende weken!! So stay tuned! En man wat vind ik mezelf cool om dat te zeggen. Maakt het gelijk echt!




78 opmerkingen:

  1. Zo cool! Proficiat met het fijne initiatief, chapeau! Ik hou het zeker in de gaten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij ferme madam! Wat heerlijk om uw partner in crime te zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en we hebben er zoooooooooooo veel zin in !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een organisatie! Bedankt Annelies en Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw, knap initiatief, ik kijk er al naar uit! Bij een eventuele herhaling mag je mij ook altijd contacteren, ik zou met plezier meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie selectie bloggers met een mooi en leuk initiatief. Ik zal jullie o.a. steunen door reclame te maken voor deze actie op alle social media, Facebook is al een feit. Veel succes !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een lijstje om u tegen te zeggen!Succes ermee en ik ga dat hier zeker opvolgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wist het ee... Oe spijteg dat ge ons niet contacteerde want wij zaten deze week ook met zo'n plan maar mja dat is nu
    Precies wat ieniminie... :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn brein zit meestal vol plannen, maar nog nooit heb ik zo'n groot plan gehad. Op voorhand al proficiat hiervoor!
    En ik ben zeer nieuwsgierig naar de resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super hoe jullie goed alles organiseren, Annelies en Sarah. Ik kijk er zo naar uit! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig initiatief! Super Annelies!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het komt helemaal goed! De warmste kerst komt er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. <3 voor het mooie initiatief! Ik heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super initiatief! Veel succes! Ben benieuwd naar de creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gogogo, een fantastisch initiatief waar ik met zoveel plezier aan deelneem! En met gigantische bewondering voor jouw organisatorisch talent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gogogo, een fantastisch initiatief waar ik met zoveel plezier aan deelneem! En met gigantische bewondering voor jouw organisatorisch talent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel leuk initiatief! Daar had ik gerust ook mijn steentje aan willen bijdragen ... In ieder geval heel veel succes en ik hoop mee op een fijne opbrengst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat klinkt goed en geweldig ! Hoe alles in zijn werk gaat moet ik nog eens 'herlezen'.....want 't is me nog niet 100 % duidelijk.
    Ik heb wel begrepen dat het om een veiling gaat.....de rest zie ik dan nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, maar da's keitof! Ik heb dit precies gemist, laar wil gerust nog meenaaien hoor! Als dat nog kan en mag tenminste...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. superlief van je maar omwille van organisatorische redenen hou ik de groep beperkt tot 50. Ik plande al maar 22 man en dat is al meer dan het dubbele nu :)

      Verwijderen
  20. Super initiatief!
    Had ook wel mee willen doen, maar mijn blogje is niet zo gekend als de rest in het lijstje.
    Misschien volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zalig!! Super dat jij ons meesleurt met al je inzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super dat je dit organiseert. You rock girl! 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo tof, een initiatief waar wij als bloggers allemaal ne keer kunnen samenwerken en dat voor het goede doel! Merci Annelies en Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super initiatief! Ook ik had met plezier meegenaaid! Benieuwd wat voor moois er geveild zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een geweldig initiatief Lies en Sarah! Een vraagje, mogen bloggers/mensen die niet meenaaiden het 'bloggers-for-life' icoontje (of hoe noemt ge zo'n ding) ook als profielfoto instellen? Of is dat enkel voor de deelnemers? Meer reclame is altijd goed denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Blij dat ik kan samenwerken met zo'n toffe blog-bende en dat allemaal voor het goede doel!!
    Hiep Hoi voor je fantastisch idee <3

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben superfan van dit mooi en warm initiatief!! We hebben dit weekend ook een veiling georganiseerd en ik ben nog altijd aan het nagenieten :) iedereen kon naast goederen ook diensten zoals verven, ict-ondersteuning, fotograferen,... aanbieden. Onwaarschijnlijk hoeveel geld je daarmee kan verzamelen! Kan niet anders dan enorm succes worden!! You go girls!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, supertof! Hier wilde ik ook wel aan meewerken. Mijn man zou dat wel zien zitten om nog zo'n mooi fermliving poppenhuis te bouwen...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Aankondiging geslaagd! Dat komt helemaal goed. Ik ben heel blij dat je ons meegenomen hebt in je enthousiaste plan x (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een tof initiatief! Een volgende keer mag je het ook aan mij vragen hoor. Ik ben altijd voor zoiets te vinden. Al moet ik steeds een gaatje tijd vinden ;) Dat is vaak het moeilijkste deel :) Succes ermee :) (ps mijn e-mail is bouquetofbuttons@gmail.com moest je het niet direct terug kunnen vinden). Groetjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super-initiatief! Jullie gaan dat geweldig goed doen! Hier wordt tijdens Music for Life opnieuw actie gevoerd voor Prinses Harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk initiatief! Zoals sommigen hierboven ook al zeiden, ook ik ben kandidaat om bij een eventueel volgende editie mee te doen! Veel succes in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wooooow, super!!! Wat een fantastisch initiatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldig initiatief! Reken maar op mijn steun! Wat een indrukwekkende lijst van deelnemers!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super tof! Dat gaat marcheren dat!!! Veel succes, ik kijk al uit naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooi initiatief! Ik ben benieuwd naar de creaties, het goede doel en zoveel meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. heel leuk initiatief! ik kijk uit naar al het moois dat jullie zullen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel veel respect voor zo'n schitterend initiatief! En al meteen zo goed uitgewerkt! Dikke pluim.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Super leuk! Had ik het geweten, dan had Sistersmade zeker mee gedaan.
    Ik volg met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat goed van jullie!! Mooi plan!
    Ben benieuwd naar al het leuks!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Tijd rond kerst is in NL ook altijd zo speciaal met het Glazen Huis. Wat een mooie actie! Heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel fijn initiatief! Hopelijk brengt het veel centjes in het laatje! Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een fijne actie! Dit ga ik zeker mee volgen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik blog zelf nog maar sinds twee weken. Had ik dit geweten, had zeker ook iets willen maken. Of kan het nog altijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Zo'n leuk initiatief!

    Ik ken zelf nog een leuke vzw waarvoor men een actie kan voeren: een kinderdagverblijf waar kinderen met én zonder beperkingen samen worden opgevangen: KDV 't Stationnetje in Gits

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooi initiatief! Ik ben al benieuwd...

    BeantwoordenVerwijderen
  47. heel mooi initiatief! houden we zeker in de gaten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het Berrefonds is een mooi initiatief! Als er iemand moest wegvallen, mag je mij altijd vragen om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen