vrijdag 20 januari 2017

living on the edge, part zevenduusd

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik heb een ochtendhumeur en geen kleintje. Ik vind het hell on earth als er iemand tegen mij babbelt het eerste half uur dat ik wakker ben.
Ik ben er dan ook niet kwaad om dat ik in de week vroeg begin te werken. Dat is voor mijn eigen gemak, al ben ik ook geen morning person.
'Vroeger', een paar jaar terug, met slechts 1 kind en nog een twenty-something huid, kon ik zeggen dat ik meestal tussen 7u en 7u10 begon te werken.

Zeer concreet was dat: wekker om 6u, gekleed en alles op mijn gezicht gewreven tegen 6u20, boekentas van Mila maken, mijn eigen eten (ontbijt en lunch) bijeen pakken en vertrekken richting Gent om 6u40. Douchen zo 's morgens vroeg, daar doe ik niet aan mee. Ik doe dat 's avonds. Dat haar jong, dat duurt een eeuwigheid voor dat droog is anders. En dan zie ik er nog uit als een vogelnest in opbouw.

Om comfortabel te kunnen rijden en er niet belachelijk lang over te doen door de drukte moet ik eigenlijk ten laatste om 6u50 in mijn auto zitten. Wat vroeger dus makkelijk lukte.

Tegenwoordig haal ik 7u nooit meer, 7u15 is al vroeg om te arriveren in Gent.  De komst van Nena heeft daar zeker iets mee te maken want nu zijn dat 2 boekentasjes maken. Maar ook het uitgebreidere werk dat ik 's morgens heb om er enigszins toonbaar uit te zien.
Ik haalde het ooit eens in mijn hoofd om in de winterperiode gewoon wat mascara aan te doen en misschien ergens een verloren gelopen likje blush. Ik werd net niet naar het UZ gesleept. Werkelijke elke collega die ik tegenkwam die dag vroeg of ik me niet zo goed voelde. Om dus te illustreren, ik ben bleek in de winter en ik heb wallen.

Mijn make-up ritueel ga ik hier niet volledig uit de doeken doen maar ik slaag erin om dat mooi binnen de 12 minuten af te handelen (en ja ik heb dat eens getimed).Voor dagcrème, primer, conceiler, poeder, oogschadus, blush en mascara. Niet slecht qua timing denk ik. Ik doe dat dan ook al lang en zo goed als dagelijks. Routine dus.

Dolletjes dus zo race tegen de klok 's morgens, als je het ineens in je hoofd haalt dat het wel eens tof zou zijn iets te veranderen aan die routine en gewoon zomaar out of the blue gaat beginnen experimenteren met een liquid eyeliner nadat je dat al zeker 3 jaar niet meer hebt gebruikt...



4 opmerkingen:

  1. Hahaha... ik dacht: amai, 12 min: ik moet op les! Maar hardop gelachen op het einde! Bij mij lukt dat met 1 kind ook niet meer zo vroeg op mijn werk zijn waar dat vroeger wel lukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Maar sowieso knap, ik kom niet verder dan oogpotlood en mascara!

    BeantwoordenVerwijderen