dinsdag 21 februari 2017

Feestelijk verkleedspul

Kan je een betere planning hebben dan het bloggen van een verkleedjurk de week van carnaval? Ik peins van nie!

Een paar weken geleden kreeg Nena voor de eerste keer een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje. Kleine Margot werd 4 en dat ging deftig gevierd worden. Beetje stress, want ik vind dat kei originele mensen. Gelukkig had het feestvarken van dienst had een tips-voor-cadeautjes-lijst en daarop stonden verkleedkleren. Dat is hier ook altijd dolle pret én een constante in het spel van de meisjes. Ze hebben daar veel geniet van. Ik ging wat af op mijn eigenste ervaring met 2 kleine dames in huis en besloot dat een prinsessenjurk altijd wel een schot in de roos is als je 4 en een meisje bent.

Toen ik in de winkel voor het rek met verkleedkleren stond, vond ik de keuzes niet bijster origineel. Dus een grote kans dat de jurk in kwestie al in de verkleedkoffer van Margot zat. Ik ging dat dus maar zelf even fixen.

Ik trok naar mijn verkleedklerenstofjeswinkel bij uitstek tijdens een middagpauze en vond op welgeteld 1 minuut wat ik zocht. Ik struikelde zowat over de rol bij het binnenkomen.
Ik kocht enkele meters passende tule en kon aan de slag gaan. Sleutelwoorden waren: zwierende rok, veeeeeeeeeel tule, hartjesrug.

Ik nam Stof Voor Durf Het Zelvers 2, tekende een maat groter dan Nena haar huidige maat, paste de open ronde rug aan naar hartjesvorm, tekende de taille langs beide kanten wat breder (makkelijker om er eventueel iets onder te dragen) en knipte een cirkelrok.
De jurk zat snel in elkaar en ik was echt blij met het resultaat!


 Het voorpand knipte ik door en daar stak in een gouden paspeltje tussen. Ik plande daar eigenlijk zo zigzagsgewijs nog gouden lint tussen te stikken maar door het gebrek een gouden lint op het moment dat ik begon te naaien werd dat plan maar opgeborgen.

Het hartje op de rug sluit bovenaan met 2 doorzichtige knoopjes die zoals een diamant geslepen zijn. Onderaan overlappen de flapjes een beetje maar is er geen sluiting. Ik dacht dat dat makkelijker zou zijn om de boel aan te trekken. U ziet hier ook de kunstig te hoog opgetrokken kousenbroek zitten van Nena.

Zachtroze en goud, dat is toch een match made in heaven eh.



 De onderrok is gewoon 2 lagen tule van elk 3 meter lang in plooien gelegd en aan een brede goudkleurige elastiek gestikt.
 
De foto's die zijn niet bijster van kleur en kwaliteit. Ik nam ze snel met mijn iPhone en bewerkte uiteraard niets. Geen zin. Maar u snap het plaatje.
 
De boel werd ingepakt, afgegeven en goedgekeurd. En ik was zeker dat deze verkleedjurk nog niet in de verkleedkoffer van Margot zat.
 
Uiteraard heb ik het nu aan mijn been dat er nog zo een jurk gemaakt moet worden. Al is het maar om ons moemoe content te stellen. Die vond het bijna erger dan Nena dat we de jurk moesten afgeven. 

12 opmerkingen:

  1. Zalig! Meemoe heeft gelijk! Ik wist helemaal niet dat de jurk weggeven werd! Jouw Nenaprinses verdient er ook één. Jarig of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proest! Die moemoe heeft er alle reden toe, ik zou die toch ook wel zelf willen houden (en de dochter des huizes nog veel meer!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtige jurk!
    Die zou met wat minder uitstekende tule perfect communie-lentefeest-waardig kunnen zijn vind ik.
    Die hartjesruggen steken mijn ogen uit, ga ik binnenkort toch ook eens proberen bij een zomerjurkje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, die moemoe! Het is dan ook een prachtjurk, dus maak er dus maar rap nog eentje: mamapunten scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan heb ik ook wel wat moemoe in mij, want als je naar het gezichtje op de eerste foto kijkt, dan ben je toch 200% zeker dat dit kind haar nieuwste aanwerving in haar garderobe voorstelt! Hupsakee, op naar een tweede jurk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar Anneliesje,maak snel nog eentje voor prinsesje Nena! Ze is er te schattig mee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalige jurk! Zo eentje zou hier ook dik scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terecht van de moemoe volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meestal ben ik niet zo voor prinsessenjurken, maar deze is zo zo wauw. Over the top en toch weer niet. Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. #teamMoemoe Allé vrouw, ietwat sadistisch niet, dat kind laten poseren en het kleed dan weggeven? #schaterlach Véél schoner dan om het even wat je in de winkel kunt komen, als je het mij vraagt ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen