woensdag 3 mei 2017

featherlight

Nu die sewing groove passeerde profiteerde ik ervan om snel nog een jurk voor Mila te maken.
Het kind groeide nogal wat en veel van haar jurken werden echt onzedig kort. Benen aan de lopende meter, die grootste van mij. Just haar moeder...

Ik haalde mijn tulippatroontje nog eens van onder het stof en maakte een jurk voor Mila. Vorig jaar was ze extatisch over de top, de jurk zou dus ook wel scoren.

Heerlijk, van die overbelichte foto's met lelijke crocs en bladeren op de achtergrond!

De overslag werkte ik af met een bronzen biais. Past mooi bij de kleuren van de bladeren.

Love jeu, whatever that means.

Voor u allen overweegt naar het pittoreske Leeuwergem te verhuizen, wij wonen niet in een microklimaat. Het is even groot schijtweer hier bij ons als in de rest van België. De foto's werden alleen enkele weken geleden genomen om daarna te vergeten.

 Het kind vindt springen hip, dus tegenwoordig doet ze dat élke keer ik een foto wil maken van haar.
 
 
De stof kocht ik een paar maand geleden ofzo bij Mon Depot en is van Wolf & Rita. Ik vind de stof zalig! heerlijk licht en prachtige kleuren.
Uiteraard ben ik nooit degene die als eerste een stof koop, laat staan dat ik de eerste ben om er iets spectaculair mee te maken. Meestal zijn al die populaire stoffen ook altijd uitverkocht tegen dat ik tijd en goesting heb gevonden om te winkelen. Maar kijk ik had een sjanske. Ik kon nog een metertje op de kop tikken en kreeg daar heel nipt de jurk uit. Bij deze moet het kind ook niet meer in haar onderbroek naar school. Of communiefeest. 
 

 

8 opmerkingen:

  1. Prachtige combi: de stof en het patroon ! Boenk erop !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende jurk! Ik heb hier nog wel een paar meter van die stof. Afgelopen weekend maakte ik er al een tas mee :) Nu bezig aan een tweede projectje. Kledij voorlopig nog niet, daarvoor spaar ik ze nog wat op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! En springen is echt in denk ik want hier ook van datte ;) sportstand dan maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig schoon! Die stof ligt hier ook maar nog geen idee wat ik ermee ga aanvangen...
    Enne, love jeu teu! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit zo'n geweldig Tulipje! Echt! Hartjes voor jouw stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gho vrouw, schoon kind, schoon stof, schoon patroon... blijven gaan zou ik zo zeggen ♥

    BeantwoordenVerwijderen