dinsdag 6 juni 2017

Start to run, les 21

'pfffft, komaan, het gaat lukken, hup hup, blijven gaan. Man echt, doen iedereen zijn voeten zo zeer die eerste 5 minuten? Misschien moet ik toch maar eens werk maken van zo opwarmen. Zou dat helpen? Zou ik dan ook moeten stretchen achteraf? Wie heeft dat nu eigenlijk bedacht dat dat het beste is om te doen?

Oh fak, nen hondendrol. Sjanske dat ik die zag. Dat zou dolletjes geweest zijn om dat uit die ribbelkes van mijn zool te peuteren.
Oh dat zijn mooie bloemen die daar staan. Wat zou dat zijn? Dat gaat woekeren zeker? Waar zou ik dat kunnen zetten? Maar ja wat maakt het uit als ik niet eens weet hoe die plant noemt. Maar mooie bloemen wel!
Oh schaapjes! Oei zo verschieten dat die doen omdat ik passeer. Wat staat dat schaap daar nu vies te kijken jong! Zouden die kwaad kunnen zijn? Moest dat hier Animal Farm zijn met schapen in plaats van varkens, ze waren vast al een complot aan het bedenken om mij te overmeesteren. Zouden schapen bloeddorstig kunnen worden? Eet dat niet alleen groen? Of haver ofzo? Korrels? Wat eet een schaap eigenlijk?
Ah, eindelijk jong, 2 minuten stappen.

2 minuten dat is nu toch ook niets eh, dat gaat zoveel rapper voorbij dan die 10 minuten lopen. Evi gij trut, ge telt nie goe peins ik ma kom, ik zal maar weer starten.

Oh damn, dat is daar een boerderij, rats vergeten. Daar gaan nu toch geen honden loslopen die mij dan gaan achtervolgen eh! Ah geen hond, gelukkig. Jong boer, hou die koeien nu toch nog efkens vast! ge ziet mij afkomen! Stinkende beesten zeg die koeien, en vliegen da hier zitten! Straks eet ik der ene op! Amaai dan zou ik nogal wa moeten kotsen jong. Beikes.

Pfff, vergeten dat die dreef wel lang is en best wa naar omhoog loopt ook. Allé, die dreef gaat nu naar het kasteel en die is zelfs nie aangelegd. Gewoon grind. Ze zouden da toch beter asfalteren? Sjiek staat da nu toch ook nie, zo nen dreef met putten en rakeldekes.
Zie ik daar nu iemand lopen? Nee. Of wel? Ja, daar staat iemand op de wacht gelijk. Wat doet die daar? Zou die mij zeggen dat ik daar nie mag lopen? Want de dreef is enkel voor aangelanden zeker? Wat een woord is dat eigenlijk, aangelanden. Welke kloja bedacht dat nu. Maar wat staat diene daar nu te doen? Stel u voor dat dat ne seriemoordenaar is. Of de graaf die eigenlijk seriemoordenaar is en dan de lijken onder zijn tomaten in de serre van het kasteel verstopt. Ne vleestomaat klinkt dan wel veel vozer. Heeft diene kerel nu iets vast? Toch geen jachtgeweer eh?
Och Evi zwijgt nu toch nekeer, ik heb geen blessuren en nee ik ga niet kijken in de app naar dat gedeelte. Der staat daar wel enen met een jachtgeweer eh. Geit. Bon ik sla hier af jong, shortcut. Hij zal mij wel nie achterna komen zeker? Was da nu geen borstel dat die vast had? was die dan die rakeldekes aan het vegen? Allé, wie doet da nu!

Ah, Dat het tijd werd dat ik nog efkes 2 minuten mag wandelen. Hoor ik nu nen auto? Borstelmans gaat mij toch nie achterna komen eh? Straks ben ik echt ontvoerd en vermoord jong. Zo een loom stuk in de gazet. Ik heb nie eens mijne schonen looptenue aan.
Allé hup, die 20 seconden dat 2 minuten voorstellen zijn weer om. Ik ga da hier nie halen eh jong nog 10 minuten, ik ben dood tegen dan. Als ik al niet ontvoerd ben intussen.

Oh mijn favoriete huis! Dat is toch een schoon huis eh. En zie wat uitzicht dat die hebben. Zouden ze dat niet verkopen? Er staat wel kinderspeelgoed, dus er wonen jonge mensen. Misschien gaan die ooit nog wel es uit elkaar. Moest het dan te koop komen, ik zou het toch overwegen om te kopen. Maar dienen hof loopt wel serieus af. Zou dat praktisch zijn? En als ik dan een ouwe doos ben, zou ik daar nog naar omhoog kunnen dan?

Ah kijk die kersen hangen daar rijp. Zouden die mensen dat niet plukken? Ze zouden dan toch beter iemand anders te kersen laten plukken? Ik zou dat wel komen doen. Ik mag er straks geen vergeten in de winkel, kersen. Tis de moment al. Ah en boter ook, en zo van die antikalk dinges voor in mijn wasmachine. Ik zou beter mijn Phone nemen en dat nu op mijn boodschappenlijst zetten. maar ja als ik dan mijn Phone laat vallen, ge gaat zien eh. Scherm weer gebroken dan. Ik zal het nog wel 5 minuten onthouden zeker? Of ik kan weer 100 euro betalen voor een nieuw schermke.
Zoveel volk al in de Albert Heijn. Allé diene winkel is nog geen 10 minuten open en heel die parking staat vol. Tis precies dringend ze.
Kom ik haal er hier nog een sprintje uit! Man, nee het gaat nie meer, dood. Steendood. Zo ne runners high, ik weet toch niet ze. Misschien moet ge daar langer voor lopen?
Ah ik mag stoppen. Goe bezig Annelies! Toch weer een les uitgelopen. Speekmedaille voor mezelf. '

Of hoe een half uur lopen mijn gedachten niet ordent en mijn hoofd niet leegmaakt. Kan dat eigenlijk, aan niets denken? Is dat niet zoals niet mogen denken aan een roze olifant? En dan enkel nog aan die roze olifant denken?
Maar kom, het is om te zeggen, ik begon nog eens met lopen maar dat hoofd-leegmaken-proces, daar is nog wat werk aan.

16 opmerkingen:

  1. You go girl! Ik heb exact hetzelfde denkpatroon trouwens. Tip: Probeer te tellen van 1 tot 7 en terug, van 1 tot 14 en terug, van 1 tot 21 en terug, ... Enzoverder. Dat helpt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha vleestomaat :) :) :)
    goed bezig trouwens!
    Tijdens het lopen denk ik ook evengoed aan vanalles en nog wat, juist gelijk tijdens eender elk ander moment
    Enkel met yoga heb ik dat niet, omdat ik dan zo naar dat mens moet luisteren hoe ik alles moet doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig leesvoer ! Maak je hoofd hier maar leeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, dat vraag ik me werkelijk elke keer af als ik iemand bezig zie...zouden die denken. of niet? Maakt boodschappen doen uw hoofd leeg? of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh nee! Want dan loop ik stiekem te kijken naar de karren van andere mensen en stel ik me de vraag wat er nu zo dringend was dat ge speciaal op den drukste moment naar de colruyt komt om enkel een pak appelsap, wc-verfrisser en dreft. Of ik loop dara met mijn kinderen en dan moet ik constant onderhandelen waarom we dit en dat niet nodig hebben...

      Verwijderen
  5. Helemaal herkenbaar als ik alleen loop, daarom heb ik de ideale 'maak je hoofd leeg'-tip. Ga gewoon met een vriendin lopen, het enige wat je dan wil onthouden is hoeveel toeren (van 1 km in ons geval) we al gewoon gelopen hebben, maar door al ons getater lukt dat zelfs niet ;-) ! Het schijnt dat je heel goed loopt (en ademhaalt enz ) als je babbelt en loopt tegelijk!
    Succes hoor! Gewoon efkes doorbijten ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik loop echt niet graag met ander volk bij. Ik loop altijd met muziek en zeg geen woord. In het echt ben ik een asociale trut ze :D

      Verwijderen
  6. Wahaha ik lig strike. Maar zeg, chapeau, les 21, ik blijf steken zo ergens ter hoogte van les 7 of 8, en geraak precies niet verder. Enne, ik loop met muziek, en dat helpt mij wel. Anders schieten mijn gedachten ook alle kanten tegelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik loop ook altijd met muziek hoor. Tussen die gedachten door loop ik in gedachten mee te zingen :D

      Verwijderen
    2. Haha oei, nee, dan heeft dat dus niet helemaal het gewenste effect. Mij lukt het wel om zo toch nu en dan eens echt weg te zijn in mijn hoofd - dat ik op een piste loop, helpt ook, want ik moet niet uitkijken waar ik loop :-)

      Verwijderen
  7. Haha. Bij mij varieert dat. Soms dient lopen net om orde in de chaos te brengen daar boven en soms kan ik aan niks anders denken dan aan mijn zielige zelf die het gevoel heeft dat ze martelingen ondergaat en elke meter een km vindt duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk! Hier ook niks geen leegte tijdens het lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik blijf er effe in! Gij se zot wijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh vrouw jong, tussen het lachen door bedenk ik gewoon dat ik u -juist omwille van deze berichten- gewoon heel graag zie ♥
    Met mijn achterpoten kan ik niet eens meer lopen - letterlijk dan - maar hé, toen ik het wel nog deed, telde ik altijd (ik loop in een maat van 6/8), dat werkte perfect om al de rest op afstand te houden en mij ongelooflijk rustig te maken.

    BeantwoordenVerwijderen