maandag 3 oktober 2016

Bloggers for life baby!

Bloggers for life 2015, dat was een iets of wat uit de hand gelopen ideetje om gezellig iets te doen voor het goede doel. De hoeveelheid warme reacties, complimentjes en applausjes dat ons werd gegeven deed ongelooflijk veel deugd.  
 
Sarah en ik staken er bergen werk ik. We vervloekten onszelf al eens om de omvang van de actie, om de uren tijd geïnvesteerd en het pak bijhorende onvoorziene omstandigheden. ‘Dat we dit geen twee keer gingen doen!’, zaagden we al eens tegen elkaar, goed wetende dat we editie 2 in ons hoofd al een beetje aan het plannen waren.  
 
Nu is het herfst, trapte studio Brussel Music for life ook officieel in gang en begint het stilaan tijd te worden om ons te organiseren, om editie 2 op de rails te zetten!   
Bloggers For Life 2016, we vliegen er in!  
 
De doelen vorig jaar werden gekozen vanuit onze leefwereld en ons hart. Dat is dit jaar niet anders. We gaan resoluut voor een doel waar we ons volledig kunnen in vinden, een doel waarvan we weten dat het de levenskwaliteit van mensen in onze omgeving kan verhogen. 
 
Ook dit jaar gaan we werken in duo. Een doel dat we gaan steunen via de verkoop van lotjes en dat nog eventjes geheim blijft, maar ook een doel dat we steunen door te doen waar we goed in zijn: spulletjes naaien. 
 
Voor de spulletjes namen we contact met de dienst kinderoncologie van het UZ Gent.  De mensen daar waren enthousiast. Zieke kindjes, er is zelden iets wat ons zo raakt. Kinderen moeten vrij zijn, kunnen spelen als ze daar zin in hebben, naar school gaan, vriendjes maken en de wereld verkennen. Kinderen horen niet thuis is een ziekenhuis, ze zouden niet mogen vechten tegen een lange slepende ziekte.  
Alles wat hun gedachten even kan afleiden is dus zeker welkom. Dat is een doel waar we ons met Bloggers for life maar wat graag inzetten.
 
Voor die dienst te voorzien van handgemaakt moois zijn we nog op zoek naar enthousiaste mensen die graag hun steentje willen bijdragen door iets te maken. Is dat iets voor jou? Super!
De komende dagen zal je bij Sarah op de blog alle informatie krijgen van de sew-along van 4 patronen die we gaan maken voor de kindjes in het UZ Gent. Dus allen daarheen! 
 
Voel je je geroepen om hier aan mee te werken en wil je graag tonen wat jij hebt gemaakt? Op 07/11 gaat er via onze blog een linkenparty van start, voel je vrij jouw creatie daar te linken! Hoe dat werkt die linkenparty? Dat leggen we je dan zeker uit! Die paniekaanval is nog niet nodig!
 

De spulletjes kan je gaan deponeren in 1 van de 4 verzamelpunten! Er staat vanaf november een doos in De Stoffenkamer (Gent), Madeline de stoffenmadam (Lier), Stof op zolder (Roeselare) en het Stoffenhuis (Bree). Kan je niet in 1 van die punten geraken? Je kan ook mailen naar bloggersforlife@outlook.com voor 1 van onze adressen. Maar dat hoeft nu nog niet, pas tegen we de oproep lanceren voor verzending.
 
Bloggers for life 2015 was een dik succes, wij hopen dat met jullie hulp de editie 2016 ons nogmaals gaat overdonderen! 

22 opmerkingen:

  1. Ik krijg alweer kiekevel én tranen in mijn ogen. Kinderoncologie, dat snijdt recht door ieders hart denk ik. Dus als we iets kunnen betekenen voor die kleintjes, let's do it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top madammen zijn jullie!! Ik doe heel graag mee :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het met niemand anders doen, dit ongetwijfeld opnieuw doldwaze avontuur, gij vrouw met een o zo groot hart ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik schreef het daarnet al bij Sarah: yes, ik doe mee, geen twijfel mogelijk. Ik zet me al schrap voor al dat genaai, binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal klaar voor de volgende editie van BFL :-). Ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toppers! Blij om er weer bij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel me zeer vereerd dat ik erbij mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yes yes yes ! Ik zie het al volledig zitten !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Annelies,

    Momenteel wordt er een kennisje van mij behandeld voor een hersentumor in het UZ Gent. Ze is 11 jaar en ongeneeslijk ziek. Dit raakt me persoonlijk heel erg en zou superblij zijn als ik iets kan doen. Ja, ik doe mee! Groetjes, Suzanne (sif)email: suzandekogel@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp alleen niet zo goed hoe het geld dan precies wordt ingezameld? Of is dit een andere editie dan vroeger, en gaat het niet om geld inzamelen?
    Ik doe uiteraard graag mee :)
    Mijn vader lag als kind een jaar op de kinderoncologie, en is na een herval op volwassen leeftijd inmiddels al een hele tijd overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig!! ik kijk nu al uit naar al de mooie en warme dingen die dan zullen gebeuren en gemaakt worden! Ik probeer zeker mee te doen met een sew-along, ben benieuwd!! heel veel succes in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe ook mee! Supertof dat jullie opnieuw jullie schouders eronder zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superinitiatief! Fantastisch dat jullie deze organisatie terug op jullie schouders nemen, want er kruipt bergen werk in! Ik draag graag mijn steentje bij!

    BeantwoordenVerwijderen